Dunakanyar.hu
Dunakanyar.hu FŐOLDAL  :  HÍREK  :  PROGRAMOK  :  APRÓHIRDETÉS  :  INGATLANOK  :  FÓRUM  :  TÚRAAJÁNLATOK
 

dunakanyar információ

katalógus

Fórum és hírlevél bejelentkezés
  TÁMOGATÓINK
időjárás
 
16°C
  Nappali: Éjszakai:
  17°C 8°C
részletes időjárás
frissítve: 2016-04-18 22:10.
  Partnerek

PEST MEGYE TURISZTIKAI HONLAPJA

  KAPCSOLAT
DunaWeb Szolgáltató Kft.
2600 Vác, Szüret u. 14.
Tel.: 06-27-999-090
mobil: 20-5262-634
info@dunakanyar.hu




társasjátékok
FÓRUM

  fórum · adatkezelési szabályzat
     

DUNAKANYAR FÓRUM - Verőce Fórum - Testületi ülés 2008. január 22.

Kálmán Nóra
| 2008.01.27 14:24:17
Tisztelt Fórumozók!

Először is köszönöm a sok-sok jelzést, melyben arra bíztatnak, kérnek, hogy megint írjak a testületi ülésen történtekről!
Megkísérlem az elhangzott lényeges események leírását, bár mivel most igen sok hallgató vett az ülésen, nem készítettem olyan sok feljegyzést, mint a múltkor. Az esetleges tévedésekért, pontatlanságokért előre is elnézést kérek, de gondolom, ha valaki fontosnak tartja, majd kijavítja őket.
Az ülés „in medias res“ kezdődött, nem emlékszem semmilyen napirend előtti hozzászólásra, javaslatra. A napirend elfogadása ( egy módosítással, a 2. napirendi pontot előre helyezték a vendég kérésére ) után elkezdődött a munka, és bár mindenki sejthette, hogy hajnalig tart majd a 18 napirendi pont tárgyalása, becsületére válljon minden előterjesztőnek, hozzászóló képviselőnek, az est folyamán soha nem lehetett azt érezni, hogy sietnének. Aprólékos, alapos, viszonylag békés, előremutató munkának lehettünk tanúi, nemcsak addig, amíg a hallgatóság nagyobb, hanem akkor is, amikor már csekélyebb számban vett részt.
Engem megnyugtatott a testületi ülés mostani légköre, remélem, mások is így látták, és ennek híre is kel a faluban.
A 2, most 1. napirendi pont címe: ELMŰ számla volt. Marschall Márk alpolgármester előterjesztéséből megtudtuk az előzményeket ( a történet java az előző testület idejére datálható, ennek részleteivel most nem untatnám az olvasókat). Elhangzott viszont az a mondat, hogy már megvan a szerződés, most csak a megerősítés kellene.
A meghívott vendég, …?…( elnézést, nem volt jól hallható a neve a hallgatóság felé, ès a honlapon, a meghívón sem szerepelt )Katalin, a Közvil Zrt. Képviselője ( a másik, az interneten előre beharangozott vendég nem jelent meg, mint azt az ülés elején megtudtuk a polgármesteri felvezetéskor ) nagyon felkészülten, közérthetően elmondta a tárgykörben történt törvényi változásokat, azok önkormányzatokat érintő pontjait, összefoglalta cégének ajánlatát, összehasonlította azt az ELMŰ ajánlatával.
Ezután néhány képviselő tovább faggatózott, (“ még mindig nem látom a dologban a megtakarítást”) egyre mélyebbre és mélyebbre hatoltak a problémakörben, jogosan. Lassan arra is fény derült, hogy sok részletet vagy azért nem értenek, mert egyrészt az előzmények egy részéről nem kaptak előterjesztést, másrészt pedig azért, mert pl. “a közvil. által 17-én elküldött anyagot mi csak most kaptuk meg” ( mondta egy képviselő ). A hölgy példás, türelmes, segítőkész magyarázatai, az ő és a képviselők hozzáállása végülis átsegített a nehézségeken, 50 perc után végülis megfejtették közösen, hogy mi micsoda, meg miről is kellene dönteni. Ezután többen felvetették, hogy “nem ilyen hamar-hamar” kellene dönteni, ha már a váltásra a határidő minden hónap 20-a, az pedig már e hónapban úgysem aktuális, ráadásul nemsokára még pénzügyi bizottsági ülés is lesz. Azt is többen megjegyezték, hogy erre a 19 milliós számla ügyre már fél éve is rákérdeztek, hogy mi ez, nehezményezték, hogy azóta mégsem kaptak tájékoztatást, miért nem lett ez az ügy időben lezárva”. A pénzügyi bizottság egyik tagja azt firtatta, hogy ez a költésvetés komolyságát is megkérdőjelezi, hiszen ez a 19 millió nem volt beterjesztve.
Szó szót követett, megint előkerült az a mondat, ami az elején, hogy „ tulajdonképpen ez már egy aláírt szerződés, ( bár többször megkérdezték, hogy ki is írta alá, nem kaptunk rá választ), ezek után joggal jött a folytatás, hogy akkor meg minek kell megerősíteni?
Azért nem volt a dolog hiába, talán mindenki tisztábban lát már e témában, a polgármester további anyagokat kért a közintézményekkel kapcsolatban a hölgytől, úgyhogy hallani fogunk még e témáról.
A következő napirendi pont közoktatási pályázat címen szerepelt.
Azt hiszem, a faluban erről a sokan tudnak, hiszen sok szülőt, nagyszülőt, gyereket érintő kérdés. Régen eldöntött dolog volt, hogy ezen az ülésen e téma szerepelni fog, vagy fordítva, épp emiatt a témakör miatt volt most ez a testületi ülés, hiszen a pályázat benyújtása előtt a képviselőtestületnek kellett a pontot feltenni az í-re, és megszavazni a pályázathoz szükséges nem kevés, kb. 25 millió FT önrészt.
Az eredményt ugyan minden józanul gondolkodó sejthette, mégsem volt lényegtelen ez az eszmecsere. Hiszen a képviselők joggal akarták tudni, mit is kap a falu majd cserébe ezért az összegért, hiszen a választók majd számonkérhetik ezt is tőlük, mint minden más kiadott forint helyét.
Először a pályázatíró cég képviselője ismertette a pályázat feltételeit, tartalmát, egy kérdésre válaszolva beszélt a lehetséges esélyekről ( az előző pályázatkor 161 pályázóból 9 nyertes pályázat született, most 200-250 pályázóra és kb. 30-40 nyertes pályázatra számítanak; de azt is megtudtuk, hogy ez előző pályázat 9 nyerteséből az első két legnagyobb összeget kapott pályázatot az ő cégük írta ).
A tervező röviden összefoglalta, hogy mi fog épülni,( tornacsarnok pl. ) mi lesz korszerűsítve (óvoda, napközi teteje, 4 új terem lesz kialakítva pl.).
Több képviselő további részletek iránt érdeklődött, melyekre az iskola igazgatónője válaszolt, szóbakerült a bölcsődei csoportok bővítésének a terve is, amely nem ennek a pályázatnak a része, de már szó van róla, folyamatosan figyelve az igényeket.
A képviselők próbáltak arról érdeklődni, hogy mennyivel fog megemelkedni a kibővített intézmény üzemeltetési költsége, mert annak az aggodalmuknak is hangot adtak, nehogy a pályázat megnyerte után ezen összeg veszélybe sodorhatják az intézmények működését. De mivel még nem lehet tudni, hogy mennyit kapnak, ha kapnak, abból mire futja, ez maradt az aggodalom szintjén. Többen arról kérdezősködtek, hogy hogyan tud majd működni az óvoda az építkezés alatt, mikorra lehet egyáltalán számítani a munkálatokra, ha lesznek.. Megtudtuk: valószínűleg 2-3 hónap telik majd el az eredményhirdetésig, aztán jön a közbeszerzési pályázat, a munkálatokat 2009 év végéig lesz célszerű befejezni, hogy 2010-re ne csússzon át semmi. Tájékoztatása szerint az önkormányzati önrész felhasználását arányosan ütemezték, nem egy részletben.
Egy képviselő aziránt érdeklődött, hogy mik a tapasztalatok: hogyan érkeznek a pályázati pénzek: időben, vagy késve. Megtudtuk, hogy ugyan e pályázat is utófinanszírozású, havonta, kéthavonta lehet elszámolni, de előleg lehívására is van lehetőség. Arra a kérdésre, hogy mi van a kockázatvállalással, megtudtuk, hogy a pályázatíró cég a projectmanagementet vállalta, a közbeszerzési eljárás lebonyolítását más cég felügyeli majd, de a számlák tartalmát ők felügyelik, nem küldenek el olyan számlát, ami rossz.
Az egyik képviselő kérdésére, hogy a 250 millió milyen arányban oszlik majd meg, azt a tájékoztatást kaptuk a költségvetés készítőjétől, hogy kb. 76 millió Ft a tornacsarnokra, 97 millió forint az óvodára és a konyhára, a maradék az iskolára jut majd.
Idilli is maradthatott volna e tartalmas, higgadt eszmecsere, ha Dózsa Csaba aggályaira a polgármester nem emelkedetebb hangnemben reagált volna azonnal, azzal vádolta a képviselőt, hogy már megint „piszkálódik”, és emlékeztette arra, hogy „ épp ez a hozzáállás vezetett arra, hogy több munkatárs eltávozott a hivatalból” stb. stb.
Mit is mondott Dózsa Csaba, ami ennyire kihozta a sodrából? ( Semmit, mert ezt tényleg részletesen lejegyzeteltem, de azt hiszem, inkább jó ürügyet szolgáltatott arra, hogy ki lehessen fakadni bizonyítván, hogy már megint ezek.....) A képviselő ugyanis csak arrarra figyelmeztetett a döntés előtt, hogy ha ezt a javaslatot megszavazzák,- hiszen egyértelmű, hogy megszavazzák, fontos dologról van szó- akkor azzal is tisztában kell mindenkinek lennie, hogy még nincs 2008-as évi elkészített, elfogadott ( szerző megjegyzése: köztudott, hogy még az elkészítője is bizonytalan ) költségvetés, a többszöri kérés ellenére a testület még nem kapott arra választ, hogy hány per van a falu, a testület ellen. Ugyan –mint kiemelte- bizakodásra adhat okot, hogy a tavalyi 65 millió Ft-ra betervezett adóbevétel a helyi vállalkozóknak köszönhetően 20 millió Ft körüli összeggel lesz túlteljesítve, ennek ellenére felhívta arra a figyelmet, hogy a javaslat elfogadása azt jelenti, hogy „minden más csak ez után következhet.”
Nem tisztem megvédeni D.Cs. képviselőt, a támadás után ő sem találta fontosnak, hogy arra reagáljon, de fontosnak tartottam ezt leírni, mert valós, jogos aggodalomnak tartom, amit elmondott és nem tartom jónak, ha azt bárki más indokkal lesöpörni igyekszik. Egy felelős döntésnél nem elég a jó cél érdekében a jó szándék, más tényezőket sem lehe figyelmen kívül hagyni. Csak gondoljon abba bele mindenki, hogy még nincs költségvetés, de egy nagy összeg már kiosztásra került, mégha csak elméletben is. Miközben nem tudni, hogy a perek után lesz-e, mi lesz a kasszában. Nem tudni, mennyivel emelkedik majd a reményeink szerint kibővített intéznény fenntartási költsége. És más célokra is kell az adófizetők pénze: a hivatali dolgozók fizetésése, közvilágításra, kátyúzásra, játszótér-felújításra, stb. stb. ; gondolni kell a civil szervezetekre is ( Nyugdíjas Klub, Polgárőrség, egyesületek, alapítványok), akik szintén szeretnék majd tudni -gondolom - kapnak-e, és mennyi támogatást.
Azt hiszem, aki érteni akarta ezt, az megértette, és nem feltételezett mögötte rossz szándékot, az ott jelenlévő hallgatók is megerősítik majd, hogy mondatainak, nyugodt, higgadt hangvétele nem érdemelte meg a válasz hevességét.. Szerencsére, ezen az ülésen ez egyedi eset volt. És reméljük, az utolsó....
Miután a testület egyhangúlag megszavazta a javaslatot, és közben már 8.15 perc lett, szünetet rendelt el a polgármester. Nem tudom pontosan, ez meddig tartott, és mi történt a 3. és a 4. napirendi pont tárgyalásakor, remélem, majd valaki megírja. Fontos lenne, mert tőlem is többen érdeklődtek pl. a rendezési tervről, és sajnos nem tudtam válaszolni.
Az 5. napirendi pont tárgyalása már tartott, amikor én otthonról visszaértem, arról se nyilatkoznék félinformációk birtokában.
A munkaügyi, bérezési javaslatok témakörben a hivatal munkájáról esett szinte csak szó. Megtudhatta az, aki még nem tudta, hogy az újabb rendelkezések alapján a hivatali év március 1-től február 28-ig terjed, a fizetések meghatározésa szempontjából ez kedvezőbb, hiszen márciusig már minden önkormányzatnak van költségvetése, míg régen gondot okozott a decembertől-januárig tartó évszámítás. Igy most van idő átgondolni a bérezéseket. Elhangzottak hozzászólások, javaslatok, kérések a jegyző irányába, hogy milyen adatokat kérnek a február 15-i ülésre, ahol ez a napirendi pont majd tárgyalásra fog kerülni.
A „Jogtanácsos megbízása” témakör keretében nemcsak a már javasolt feltételeket pontosították, amelyekről már a múltkori ülésen is szó esett, hanem itt kérdeznék meg a jegyzőt, hogy tud-e már tájékoztatást adni a képviselőknek, hogy a falu képviselőtestülete ellen ( a régi ellen- ami jogfolytonos ) hány és milyen per van folyamatban. A jegyző válasza az volt, hogy e témában még nem lát tisztán, de véleménye szerint 2-3 egyéb per, valamint 2-3 olyan per van, amelyek pénzügyi követeléssel járnak, járhatnak. De azt ígérte, hogy a febr. 12-ig az ügyekről a tájékoztatást ad. Hogy milyen feltételeknek kell eleget tennie annak, aki erre a munkára felvételt nyer elolvasható a honlapon hirdetés formájában.
A „Pénzügyi szakember kiválasztása” témakörében a jegyző tájékoztatta a képviselőket, hogy a hivatali kollégák képesek a költségvetési munka elvégzésére, és bizonyos területeknél kérnek csak segítséget. Javaslata az volt, hogy február hónapra kellene egy segítő, egyszeri megbízási díjként bruttó 150- max. 200 ezer Ft-ot szavaztak meg munkájának honorálására a képviselők.
A könyvtár témájánál sok újdonság nem hangzott el, a csatornatársulat helyiségének birtokba-vételének témája, a padlózat hibái kerültek megtárgyalásra.
Az iskola mellett a másik közérdeklődésre számot tartó téma a Strand-kocsma bérlete volt.
A múltkori ülésen ugyan határozat született a meghirdetés nélküli kocsma-kiadásról, most mégis e kérdés újra napirendre került, mert az új tulajdonos azt kérte, hogy a határozatlan idejű szerződés helyett mégis 5éves határozott időre kaphassa bérbe a helységet, hogy megtérülhessenek a tervezett befektetései.
A részleteket most mellőzném, de a lényeg, hogy mivel most teljes létszámmal volt jelen a képviselőtestület és a múltkor ez nem így votl, most újra nekiláttak a képviselők, és teljes mélységében végigelemezték a lehetőségeket. A munka végeztével 4 határozati javaslat került megszavazásra, de mivel semelyik nem kapott először többségi szavazatot, újabb gondolkodás, érvelés, majd többszöri pontosítás után újabb javaslat és végülis érvényes határozat született: a hirdetés tartalmát láthatja mindenki a honlap hirdetései között. A múltkori summázatommal ellentétben most azt kell mondjam, hogy győzött a demokrácia és az esélyegyenlőség. Győzzöm a jobb pályázatot benyújtó!
Azért e témának volt számomra még egy érdekessége, melyről nemsokára egy új témakört szeretnék nyitni, ez magát az épületet érinti majd.
A következő napirendi pont a Művelődési Ház büféjének a bérbeadása volt. A leendő bérlő már kitartása miatt is kiérdemelte a lehetőséget, mondta viccesen egy képviselő, hiszen erre a témára már éjfél körül került sor. A benyújtott terveit ugyan a hallgatóság nem látta, pár szóval viszont azt mondta el, hogy irodalmi kávéházat szeretne, kulturális programokkal, van már tapasztalata ebben. A testület megszavazta, hogy dec. 31-ig csak a rezsiköltségeket kell fizenie, bérleti díjat nem.
E tárgynál szóba került az épület bejáratának akadálymentesítése is, melynek egyik megoldási lehetősége lehetne a büféterasz kerttel való összekötése, hangzott el javaslatként.
A következő napirendi pontban Greff Tamás kérelmét tárgyalták, melyet az érintett mindenki számára igen érthetően, segítőkészen adott elő, így néhány rövid kérdés után a képviselők teljes támogatásukat adták ahhoz, hogy a Csattogó völgyet Kismarossal összekötő útnak ne csak a fele legyen út besorolású, hanem a kért erdőrész is átminősülhessen közúttá, megkönnyítve az ott közlekedők, ( az árvíz idején különös fontosságú ez az út ) arra járók esélyét arra, hogy egyszer aszfaltozott út létesülhessen ott.
A következő napirendi pont fele „Az Erdélyi gyerekek nyári táboroztatása” címet kapta, aki nem ismeri a témát, olvashat róla pár információt a község lapjában. Most csak néhány újabb információ hangzott el a polgármester részéről a kérdésekre: megtudhattuk, hogy 50 gyerek oda-visszaszállításáról van szó, ( bár a busz 4x fordult, hogy ne álljon itt üresjáratban ), az kérdezett összeg tartalmazta egy budapesti kirándulás és egy visegrádi kirándulás kompköltségeit, valamint 2040 Ft/fő/nap ellátási költséget, melyen összeget egy brüsszeli pályázatból finanszírozták, ha jól értelmezem, az önkormányzat csak előfinanszírozta a dolgot, nem is ez volt a gondja a képviselőknek, hanem az, hogy nem tudtak minderről, ( a múltkori ülésen ugyan elhangzott a polgármester szájából, hogy azért volt, aki tudott erről, de konkrét neveket nem említett; egy képviselő szóvá tette, hogy nem kellene azzal mentegetőzni, hogy nem volt testületi ülés a p.m. betegsége miatt, hiszen a pályázatíró cég szerint a szerződés az első negyedév végén lett vele kötve) és ahogy egy képviselő összegezte: „32 millió Ft csak úgy átfolyt rajtunk, és még csak nem is tudtunk róla...”( számomra ugyan nem érthető az összeg, de hátha majd valaki elmagyarázza...)
Greff Katalin azt kérte a polgármestertől, hogy ezentúl tájékoztassa a testületet az ilyen döntéseiről, melyre az a válasz érkezett, hogy „Ha olyan lesz a lehetőség, akkor tájékoztatni fogom”. Ezután több képviselő is hangot adott annak, hogy nem tartják valósnak azt az információt, mely szerint nem kellett számlákat benyújtani Brüsszelbe, csak egy beszámolót kellett elküldeni, melyet egy verőcei polgár készített el, „miután kiment a beszámoló, 3 hét múlva Brüsszel már utalta is a pénzt.” Bizonyítékul elhangzott a „ha nem hiszi el, kérdezze meg a hivatalban”-sztenderd mondat varióaciója, „Ha nem hiszik ezt el valaki, el lehet menni Brüsszelbe és meg lehet kérdezni.”
Takács István képviselő hozzászólásában azt mondta, hogy szerinte senki nem kétli, hogy a p.m. jó célra fordította a pénzt, de ő is egyetértett azzal, hogy „...tájékoztatni kell a testületet, és nem utólag.”
Szerdahelyi Róbert több hasonló esetet említve arra kérte a polgármestert, hogy az „önkormányzat pénzével ne testületi felhatalmazás nélkül, egyszemélyes kft-ként rendelkezzen, azt nem tudom elfogadni”.
A napirendi pont második feléről, a Wienerberger pályázat beszámolójáról kevés szó esett, a polgármester szerint „u.az vele a helyzet, mint az előbbivel”, de mivel Greff Katalin kihangsúlyozta, hogy „ ezt a dolgot bejelentetted”, ezzel le is zárult a témakör.
Az Internet címszó alatt Greff Katalin emlékeztetett arra, hogy a Remondis Kft-t kérték, hogy az internetre helyezhető, családi vállalkozásra felszólítást fogalmazzon meg, ezen anyag átadását hiányolta. Szó esett itt Szerdahelyi Róbert javaslatára, hogy majd újabb ajánlatokat kérjenek a község hulladékgazdálkodásával kapcsolatban, hiszen tudomása szerint a környéken több település is szolgáltatót váltott.
E napirendi pont keretében került sor a szociális bizottségi elnök megválasztására. Volt javaslat is, de Szabó Ferenc elfoglaltságaira, és egyéb bizottsági tagságaira hivatkozva nem vállalta el azt, így a képviselők egymást győzködték, hogy vállalja azt el valaki. A végső javaslat és a szavazás végeredménye is az volt, ha nem tévedek, hogy Szabó Ferenc a tagságot, Takács István az elnökséget vállalja el, hiszen mint az iskolában dolgozó, ő bír a legnagyobb rálátással a gyermekek helyzetére.
Az utak szórásáról a polgármester tájékoztatott, megtudtuk, hogy több teherautónyi homokos sóder, salak került kiszórásra a kritikus 3 napban, amikor ónos eső esett. A képviselők megköszönték az ebben résztvevők munkáját. E témakör keretében Szerdahelyi Róbert kérte, hogy a Tibet kocsma-Dévai utca kanyar macskakövének kicserélése kerüljön majd tárgyalásra, mivel ónos eső idején életveszélyes ott a lejövetel a szalagkorlát eltávolítása miatt. Szóba került több más, útfelújítási javaslat is, abban maradtak a képviselők, hogy tavasszal, amikor az egész falu kátyúzása szóba fog kerülni, majd visszatérnek erre.
A nyílt ülés utolsó napirendje a Dream Team 2000 Kft. támogatási kérelme volt. Hogy a képviselük tisztábban lássanak, megkérték a kérelmező Baranyi Barnát, hogy elmagyarázza, miért és mire kell neki a testületi támogatás. Ő részletesen kifejtette a Fűrészteleppel szembeni, dunaparti telkének megvételi, építési engedélyének történetét, elmondta terveit: apartmanos panziót, szállodát szeretne ott, mely több helybelinek munkahelyet adhatna.
Szerdahelyi Róbert megragadta az alkalmat, és információt kért a kérelmezőtől, vagy a jegyzőtől, polgármestertől, hogy a kérelmező és a testület között van-e valamilyen vitás ügy, per. Megtudtuk a kérelmezőtől, hogy van, kiderült, hogy 7 vagy 8 peren kívüli megegyezésre tett javaslatot az idők folyamán miután a bíróság először 47, majd 56, legutóbb 58 millióra módosította a kártérítés jogalapját. ( Nem vagyok jogász, ha rosszul értettem valamit, majd az érintettek pontosítanak.) Ezután hosszas történeti áttekintés következett a perről, melyben mind a polgármester, mind a tulajdonos csörtéit is meghallhattuk. Arra a polgármesteri összegzésre, hogy neki semmi baja nincs azzal, ha valaki a saját telkére épít, de csak azt, amit megítél az építési hatóság, halhattuk a válaszokat és viszontválaszokat, csak úgy kapkodhattuk a fejünket, hogy értsük, miről is van szó...A lényeg, hogy ők ketten tudják.
Hogy a többiek is tisztább képet kapjanak az ügyről, ( miután a jegyző amúgy is ígéretet tett a következő ülésre a perekről ) többen azt javasolták, hogy meghívásra kerüljön dr. Néveri István ügyvéd, aki a tulajdonos érdekeit ez ügyben képviseli.
Voltak humoros pillanatai is a témakörnek, kár, hogy a képviselőkön, jegyzőkönyvvezetőn, az érintetten, és ismerősén kívül csak jómagam derülhettünk pl. azon a viccnek szánt aranyköpésen, „ ha te Barna nem építesz több szállodát,éttermet, mint ahány lovardát épít a polgármester, addig nem lesz baj...”, vagy azon hogy „ akkor szavazzunk arról, hogy e témáról szavazzunk-e egyáltalán”. Mindenesetre a képviselők végül arra a következtetésre jutottak, hogy ameddig nincs rendezési terv, és ameddig valakivel perben állnak, addig részére nem lenne célszerű szándéknyilatkozatot megfogalmazni.
Ezután zárt ülés keretében tárgyalták a „Fegyelmi eljárás indítása polgármester ellen” napirendi pontot, melynek végkimenetelét gondolom, nemsokára olvashatjuk a honlapon, hiszen az nyilvános, az elhangzottak viszont nem.

Azt hiszem, aki ott volt megerősítheti, végre jó irányt vettek a dolgok. Reménykedjünk, hogy ez sokáig így marad.
[ 1-10 ]

A fórumhoz csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá.
BELÉPÉS
E-mail cím:
Jelszó:

regisztráció a program-, hírlevél és fórum szolgáltatásokra
adatkezelési szabályzat

program - mai napra: 0
Cégajánló
Belencsák Erika pedikűr, smink, műszempilla

Dunakeszi
pedikűr, gyógypedikűr, manikűr, parafinos kéz és láb ápolás, műszempilla, smink, alkalmi smink, sminktanácsadás
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nevezetesség
Gorka Múzeum
Verőce
túra
Diósjenő-Királyrét túra
típus: gyalog
A Fitt-Fut Alapítvány túraajánlata:
A diósjenői vonatállomásról indulva, folyamatosan emelkedve érjük el a Foltán-keresztet. Az út során érintjük a Csehvárat, melyről az út ...
apróhirdetés
5 tagú családom részére keresek júniustól 1 évre kiadó házat vagy ...
A váci Korall Kft. központi ...
A hazai és nemzetközi biztosítási szektor meghatározó szereplőjeként jól ismert ...
Ingatlanok Dunakanyarban
Ingatlanok Vácon
- Vác belvárosában 60 m2-es szép állapotban lévő, önálló telken álló családi ház eladó. A ...
- Szeressen bele és találja meg álmai otthonát Vác belvárosában! Ritka lehetőség ...
Ingatlanok Dunakeszin
- Eladó Dunakeszi közkedvelt részén, Duna-part közelében kétgenerációs családi ház! A ...
- Eladó Dunakeszi központjában egy azonnal költözhető, tehermentes, 58 nm-es ikerház. Az ...
Ingatlanok Kismaroson
- Eladó Kismaros Börzsönyliget Ciklámen utcában 991 m2 építési telek erdei környezetben. ...
Ingatlanok Dunakanyarban
- Sződligeten, jól megközelíthető, aszfaltos utcában eladó kis kertes ...
- Sződliget kedvelt részén kínálom eladásra ezt az 41 nm-es, tégla építésű, összközműves ...
© 2002-2006 DunaWeb Szolgáltató Kft. Szerkesztőség: info@dunakanyar.hu  ·  Impresszum  ·  Médiaajánlat  ·  Adatkezelési tájékoztató  ·  Panasz, észrevétel

INGATLAN.DUNAKANYAR.HU     APRO.DUNAKANYAR.HU     INGATLAN.DUNAKESZI.HU     APRO.DUNAKESZI.HU     APRO.VAC.HU     INGATLAN.VAC.HU    
INGATLAN.RAD.HU     APRO.RAD.HU     INGATLAN.KISMAROS.HU     APRO.KISMAROS.HU     INGATLAN.PUSPOKSZILAGY.HU     APRO.PUSPOKSZILAGY.HU