érdekesség
2021. szeptember 14. - Dunakanyar
Tippek a jobb tartalommarketinghez
A gyorsuló ütemben növekvő online vásárlások száma egyértelműen jelziaz internetes piac bővülését. A bővülés egyre több jó szakembert igényel, amiből jelenleg hiány van. A koronavírus okozta lezárások és ennek következtébena digitális térben növekvő vásárlási tranzakciók tovább növelték ezt a hiányt. Sokan kezdenek el az online marketing valamelyik szegmensében dolgozni, akár saját vállalkozásuk felfuttatásán, akár ügynökségi keretek között. A tartalomgyártás kiemelten fontos része az online marketingnek. Ehhez szeretnénk néhány gyakorlati tippet adni, hogy még jobb tartalmak szülessenek.
Kezdjük az elején: címadás A címadás rendkívül fontos része minden tartalomnak, hiszen ezzel találkozik az olvasó először. Itt dől el pillanatok alatt, hogy érdekes-e vagy sem a számára. Rákattintson, szánjon rá időt vagy sem. A tartalom típusától függően lehet vicces, sejtelmes a cím, ha szórakoztató tartalmat készítünk. Vigyázzunk, hogy ne az elmúlt években divatos “clickbait” címeket használjunk, mert ezek a szavatossági ideje nagyon rövid és már leáldozóban vannak. Ha informatív tartalmon dolgozunk épp, akkor a lényegretörő és világos cím lesz a jó választás. Segítsük az olvasót eldönteni, hogy neki való-e a tartalom vagy sem. Például a terhesség kalkulátornak lehet pont ez a neve és nem kell cifrázni. Legyen könnyen fogyasztható a tartalom Az előző bekezdésben említett két nagy kategória jelentős részét lefedi az interneten keresgélő embereknek: a szórakoztató és az informatív tartalmakat keresőket. Az első csoporttal könnyebb dolgunk lesz, hiszen itt a szórakoztatás a cél és ezért minden trükköt be lehet vetni. Viszont a második csoportba tartozó tartalmaknál már egy fokkal nehezebb a dolgunk, hiszen egy száraz és akár unalmas témát kell úgy tálalni az olvasónak, hogy végig is olvassa azt. A könnyen fogyasztható tartalmak kerülik a szakzsargont, ha kezdő vagy laikus olvasóknak szól. Gördülékenyen fogalmazzunk, kerüljük a barokkos körmondatokat, lehetőleg egyszerű mondatszerkezetet használjunk. Vizuális anyagokkal, képekkel, videóval, infografikával színesíthetjük a tartalmat. Sok olyan szektort találunk, ahol az információátadás az elsődleges cél, ilyen például a fogászat is. Hiteles és releváns infót szeretnénk átadni sallangmentesen, akkor is ha fogszuvasodásról vagy épp a fogfehérítésről van szó. De ha az építőipart vesszük górcső alá, ott sem a legizgalmasabb témákba futunk bele, amikor könnyű szerkezetes garázsról kell épp szöveget írni. A végén a jön a lényeg Érdemes nem csak a végén, de már a cikk elején is egy rövid összefoglalóval segíteni az olvasót, ha egy hosszabb kifejtős témát dolgozunk fel. A könnyebb navigálás a cikkben szintén a könnyen fogyasztható tartalom ismérve. Jó példa erre egy keresőoptimalizálással foglalkozó ügynökség linképítésről szóló cikke. Végezetül a tartalom végére kerüljön egy összefoglalás, amelyben kiemeljük a lényeges pontokat. Ezáltal jelentősen könnyebb lesz az információ feldolgozása. Kép forrása: freepik.com
|