érdekesség
2020. április 28. - Regionális
3 üzleti tanács és díjmentes álláshirdetés feladás cégeknek a járvány idejére
Januárban a vállalkozások nagy része még a munkaerőhiánnyal küzdött, márciusra pedig már sokan a teljes újratervezésnél tartottak és a leépítést fontolgatták. Az Atlasz Csoport igazgatója, Szetlák Tamács néhány tanácsot és díjmentes álláshirdetési lehetőséget kínál azoknak a cégvezetőknek, akik most kihívásokkal küzdenek.

1. Vizsgáld az összes változót - a rugalmasság most még nagyobb érték

Most újra kell értékelni mindent. Lehet, hogy az eredeti céges felállás, a szolgáltatásod, terméked a karantén és a korlátozások idején ellehetetlenül, de kiszállításra, online felületekre áttérve mégis megoldható a működés. Akár a cég profilját, szolgáltatási körét is érdemes az egészségügyi vészhelyzet okozta változásokhoz igazítani. A nagykerek most a lakossági értékesítés felé is nyitnak, a kifőzdék, zöldségesek házhozszállításra állnak át, sok vállalkozás pedig villámgyorsan konvertált home office megoldásra. Nem biztos, hogy ideális, de nézd meg, hogy hogyan maradhat a céged most is versenyben!

Igyekszünk kivenni a részünket és segíteni: amennyiben új kollégára van szükséged, akkor most díjmentes az álláshirdetésed feladása az atlaszmunkak.hu állásportálon. Egyszerűen és rögtön feladhatod az oldalunk segítségével a saját hirdetésedet!

2. A hirtelen leépítés helyett maradj aktív kapcsolatban a kollégáiddal!

Ez az időszak mindenkinek kihívásokkal teli. A családosok küzdenek az otthonoktatással, a napi bevásárlás és az idős rokonaink látogatása pedig sokkal összetettebb, mint valaha. A beosztottjaidnak már azzal is segítesz, ha világosan kommunikálsz a cég helyzetéről és terveiről. De ezen felül is érdemes valódi kapcsolatot tartani velük és ha megszorításokra van szükség, akkor közösen meghozni azokat. Lehet, hogy van kolléga, akinek a fizetés nélküli szabadság helyett jobb megoldás a munkaviszony megszüntetése, másoknak lehet, hogy van ötletük további fejlesztésekre, karbantartásokra, amelyek a leállás időszakában elvégezhetőek.
A leépítést tényleg érdemes a legutolsó lehetőségként megtartani, hiszen az újrainduláskor rögtön szükség lesz munkaerőre, ha akkor kell embereket toborozni, betanítani, akkor hátrányba kerül a vállalkozásod.

3. Most se feledkezz meg az employer branding, avagy a munkáltatói márkaépítés fontosságáról!

Bár az elkövetkező hónapokban nem lesz probléma a munkaerő megszerzése, nem érdemes megfeledkezni a céged munkáltatói márkájáról. Minél jobb az employer brandinged, annál szívesebben választják majd a te vállalkozásodat munkahelyül és annál könnyebben megtarthatod a nálad dolgozókat! Ezt a tényt egyszerűen forintra tudod váltani: ritkábban kell toborozni, új embert betanítani.
Ehhez arra van szükség, hogy az állásjelentkezéstől a munkaviszony lezárultáig korrekten és világosan kommunikálj és a gyakorlatban is becsüld meg a dolgozóidat.
A béren felüli juttatásokkal motiválhatod a kollégákat és kifejezheted a megbecsülésedet is irányukban. Mostanában a céges családi nap és az üdülési lehetőség nem lesz a legideálisabb eszköz, de a korrekt elbánással, tájékoztatással, a rugalmasabb szünetekkel vagy a kisebb célokhoz kötött jutalmakkal, ajándékokkal most is erősítheted a csapat összetartását és a céghez való lojalitást.

Kihívások, megoldandó problémák és folyamatos változások határozzák majd meg 2020 további részét, de a fenti tanácsokat megfogadva törekedhetünk a minél nagyobb üzleti stabilitásra. Kitartást kívánok hozzá mindannyiunknak!