érdekesség
2018. május 18. - Dunakanyar
A sportos, de mégis kényelmes Continental PremiumContact 6
A német gumigyártó 2017-ben bemutatott nyári abroncsa a PremiContact 5 és a SportContact 5 fúziójaként veszi át elődjei helyét. A tervezők számos újítással rukkoltak elő, erről olvashatsz most.

Tulajdonságai

A Contitental PremiumContact 6 nyári gumiabroncs esetében a prémium komfort és sport gumiabroncsok ötvözetét alkották meg, amely nem volt könnyű a mérnököknek, hiszen ez a két abroncs típus pont ellentétes tulajdonságokkal rendelkezik. A száraz kezelhetőség, nedves fékezés, gördülési ellenállás esetében számos újítással álltak elő. Új találmány a szintetikus amorf szilícium-dioxid vegyület, ez teszi lehetővé a rövid fékutat a nedves utakon. Idesorolható még a kopásálló polimer mixtúra, amely 15%-kal növeli a futásteljesítményt és 10%-kal csökkenti a zajszintet. 16 és 21 col között kerültek gyártásra, nagyjából majdnem minden gépkocsira kaphatóak, tudtuk meg a nyarigumit.hu -tól.

Teszt eredmények

A fizikai próba során átfogó képet kaphatunk a gumiabroncs viselkedéséről valós közúti körülmények között. A tesztek Dél-Spanyolországban, a Monteblanco pályán zajlottak, először a PremiumContact 5 és a SportContact 5 összehasonlításával. A sávváltások stabilitását, az alacsony és nagy sebességek melletti kormányozhatóságot a BMW 6-os sorozathoz tartozó gépkocsikkal tesztelték. A kényelmi és zaj vizsgálatokat a Mercedes E osztályból származó autókon hajtották végre. Sportosabb kompaktokkal tesztelték a tapadási határértékeket és más teljesítményeket.
A PremiumContact 6 kimagaslóan jobb eredményeket mutatott az elődeihez képest. Kiemelendő tulajdonsága a tesztelés eredményeként az abszolút tapadás, az autó egyensúlya, kezelhetőség magas szintje, a kormányozhatóság sebessége. A mindennapi közúti közlekedésben is kipróbálásra került, ahol szintén jól produkált a gumiabroncs. A határhelyzetekben is kiválóan brillírozott, kifogástalanul viselte a durva manővereket, fékezéseket, kanyarodási teljesítménye is nagyszerű, továbbá hibátlan egyensúlyt biztosított a tesztek során.

A PremiumContact 6 bemutatóján Renault Mégane RS, Golf GTI ClubSport, Impreza STI típusú gépkocsikon tesztelték a gumiabroncsot, melyek vezetése során tapasztalták, hogy a gumi kiválóan alkalmazkodott mindenféle igénybevételhez. A Dízel BMW 6-os GranCoupé vezetése során észlelték, hogy kevesebbet kell tekerni a kormánykereket a Continental nyári gumijával. E osztályos Mercedesekre felszerelve, halkabb menettulajdonságokat mutatott.

Continental PremiumContact 6 ára

Ez a gumiabroncs sosem számított olcsónak, viszont pár ezer forinttal mégis kevesebbe kerülnek az egyéb neves márkák mellett. Nézzünk egy példát: egy BMW 520d modellre, a 245/45 R18-as gumiabroncsokat egy online forgalmazónál 52.000 Ft körüli áron kaphatjuk meg, viszont olcsóbb pár ezer forinttal darabonként, mint a Bridgestone Ecopia, Pilot Spor, Dunlop SP Sport Maxx és a Michelin Primacy 3. Ennél a forgalmazónál a legdrágább gumiabroncs ekkora méretben egy Pirelli Cinturato lenne, több mint 76.000 Ft-ért, a legolcsóbb pedig a lengyel Kormoran (Michelin tulajdonú) 21.000 Ft körüli áron.