|
|
|
|
|
|
|
|
|
időjárás |
|
|
16°C |
|
|
Nappali: |
Éjszakai: |
|
|
17°C |
|
8°C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DunaWeb Szolgáltató Kft.
2600 Vác, Szüret u. 14.
Tel.: 06-27-999-090
mobil: 20-5262-634
info@dunakanyar.hu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DUNAKANYAR FÓRUM - Verőce Fórum - Miért nincs kerékpár út Verőcén? |
Alien |
| 2009.04.06 21:42:12 |
Tisztelt Fórumozók!
Végigfutva ezen a topic-on elgondolkoztam, a hiányzó belterületi kerékpárút szakaszának megvalósíthatóságáról. Személy szerint a vasút felé történő tereléssel értenék egyet, annak biztonságosabb volta miatt. A főútról pedig egyszerűen ki lehetne tiltani a kerékpárosokat. Akinek mindenképpen arrafelé van dolga, az közlekedhet a járdán annak szabályainak betartásával. Ugyanakkor felmerült, vajon annak idején, amikor a kerékpárutakat pályázati pénzekből megépítették, erre a szakaszra készült-e terv egyáltalán. Ha igen, akkor csak felülvizsgáltatni kéne, majd az engedélyezés után lehetne pályázni a megvalósításra. Ha éppen nincs kiírás, akkor is több évig érvényes az engedély, addig meg akár lehet is. Engedélyes terv nélkül viszont az eddigiek mindössze az álmodozás szintjén mozog(hat)nak. Tud erről vki vmi közelebbit? Esetleg ezen az úton elindulhatnának az érdekeltek.
Üdvözlettel: Alien. |
dr demeny |
| 2009.04.05 19:07:54 |
Az igazság az, hogy egy év alatt sikerült a "megtakarításnak" helyet találni, úgyhogy sajnálat, de még várni kell. Hallom azonban, hogy szobrokra van pályázat és nagy alkotónk munkakedve buzog.
Hiszen mint korábban hallottam, de most értem gazdagabb lesz a falu. (hiszen az egyének gazdagodása a közösség egészét emeli nem, |
tosti |
| 2009.04.04 20:23:59 |
Egy évvel ezelött dobtam be ezt a remélhetőleg nemcsak számomra fontos kérdést. Azóta, ha jól látom semmi sem történt. Miért is történt volna, hiszen Verőcén, sajnos az utóbbi időben nem sok minden történik.
Jaj miket mondok, majdnem elfelejtettem.
A falutól 2-3 km-re terveznek egy templomot építeni( mert biztos a mostani kettő nem elég egy 3-4000 fős településnek! )
De megint melléfogtam, most jut eszembe, az épülő templom 15 millió embernek készül ( ha beférnek persze)
Ezzel viszont tele volt az országos média. Hát így is lehet népszerűséget szerezni a faluhatáron kívülieknél.
Belül nem minden ilyen fényes.
Pl. nincs bicajos út, a polgármesteri hivatal épülete lepukkadt, a művelődési házra is ráférne egy felújítás.
Valahol megértem az ötletgazdát, azzal nem lehet országos figyelmet kelteni, hogy átadnak 3 km kerékpárutat valahol a rengeteg bicajosnak, vagy renbehoznak egy épületet.
Füstölgésemnek egyik oka a mai napon látottak volt.
Kb. 40- 50 kisgyermekből álló kígyózó bringás sor közlekedett Verőcén keresztül a száguldozó autók között, persze felügyelettel, de így is rossz volt nézni a helyzetet.
Nagyon kellene már egy kerékpárút a falun átmenni szándékozók számára!
Lehet, hogy sokaknak rossz ötlet, de én még egy-két szobrot is beáldoznék érte. |
bea |
| 2008.06.07 10:03:16 |
Sokszor gondolkoztam, hol lehetne vezetni a kerékpárutat Verőcén keresztül.
A felhasználható ötleteim nagyjából hasonlóak Kálmán Nóra és jochen elképzelésével.
A kerékpársáv szélessége: (minimum)
80 cm + 50 cm (felfestés) = 130 cm
(http://kom.ymmf.hu/letolt/geotechnika/macsinka/Varoskozl6.pdf)
Az útvonalvezetést általában az út rovására képzelném.
A neten utána nézve, a legtöbb megoldás így készül!
Ezeknek NAGY ELŐNYE, hogy már meg van az út, csak le kell választani. .
(Pl:halaszferenc.hu/Ujpest_kerekparut_javaslat_v6_roviditett.doc - Hasonló oldalak- Magyar Kerékpáros Klub készítette el a nyomvonal
tervezetet)
A festés mellett, - főként(!): kis, az úttestből kiemelkedő ’gömbökkel’ választanám le –villamos síneknél, kerékpáros utaknál már láthatjuk Budapesten ezeket. Ez erőteljesebb jel az autósoknak és a kerékpárosoknak is.
A másik nagy előny: emiatt az autók sebessége csökkenne!!
Nagy jótétemény lenne a lakóknak. Egyenes az út, hihetetlen sebességgel száguldoznak az autók.
Felhívó közlekedési táblák, erőteljes, felfestett sárga csík, kis gömbök - esetleg közlekedési lámpa, ha kell - ez mind sebességre csökkentő hatással lenne.
Egyik megoldásom (Vác felől érkezve)
A faluba bevezetni rögtön a vízművek területe mellett az országút rovására,(a járda kiszélesítésével?) egészen a vasútig. Ott végig vinni ameddig lehet - ez a vasúti megálló, - onnan kivinni az Árpád útra - ott zebrával (esetleg interaktív közlekedési lámpa segítségével) át lehet vinni az út Duna oldali részére,.
Az országút rovására /esetleg zöldterület/az út mellett vezetni.
(Garam u.- Karinthy u.- Maros u.- Ságvári u- Árpád u)
Igaz, hogy itt parkolhatnak autók- de ezt ugyan úgy, mint az Andrássy-úton, kis göbökkel el lehet választani a parkoló-sávól.
Gond ezen az útvonalon a Rákóczi útnál van (zöldséges előtt:szint különbség , forgalmas hel)
Lehetne egy hurkot tenni a Gorka utca- vasúti alul járó- vissza.
Ezen útvonalat fel lehetne használni folytatáshoz. pl: kerékpár-út Magyarkút felé.
Gorka utca: felhívás látogatásra a Gorka Múzeumba… :)
Másik megoldás:
én ezt támogatnám, mert a faluba bevezető utat többen kikerülnék és megmaradna a mostani áldatlan állapot!
Ez egyenes folytatása lenne a kerékpárútnak az Árpád úton. Menetirány szerint nyomvonal vezetés - az országútból leválasztva, kis göbökkel, táblákkal felfestéssel. Esetleg a zöld területből is le lehetne csípni, de ez már drágíthatja.
Ennek az útnak a problémás része, hogy a falu központban, a Rákóczi útnál leszűkül a főút. Nincs elég hely.
Itt fel kellene vállalni a kerékpárút megszakítását – de kárpótlásul itt van a csobogós kút, új cukrászda, bolt - észrevételem szerint most is több kerékpáros megáll itt.
Tehát a volt mozi, vagy a posta magasságában zebrával (int.akt.jelzőlámpával)át lehetne vinni az út baloldalára - és a Polgármesteri Hivataltól ismét lehetne folytatni. Ez kb 100-150 m (?) ennyi gyaloglás belefér. Ennyi ’probléma’ van a kismarosi kerékpár út nyomvonalán is, de legalább van kerékpárút.
Onnantól egyenesen mehet az és csatlakozhat az út mostani meglévő kerékpárútba.
Szerintem ez lenne a legolcsóbb és legbiztonságosabb, a csökkentésre fogott sebességű forgalom miatt is.
A falu belső részei felé a lehetne folytatni a Ságvári u _ Gorka u. stb Magyar-kút felé. |
Pálma |
| 2008.06.04 14:08:29 |
Kedves Fórumozók,
elhalt volna a téma? Pedig borzasztó fontos lenne végre egy kerékpárút! Én is biciklivel járok mindenhová, de a faluban az utóbbi években már inkább csak a járdán, meg-megállva, le-leszállva, folyamatosan elnézést kérve a gyalogosoktól. Mert hát övék a járda, de a főút életveszélyes. Már Pesten is beszélik,hogy Verőcén nem lehet kerékpározni.
Mit lehetne tenni?? Nem lehet igaz, hogy mindenütt találnak megoldást, csak nálunk nem. Hogy kéne hozzáfogni? Hová kellene fordulni? Legalább alternatívákat kigondolni az útvonalra. |
Jochen |
| 2008.04.26 11:03:49 |
Valóban a legegyszerűbb, kézenfekvőbb az lenne, ha biciklisáv jönne létre, minél hamarabb. Ugye a biciklisávban haladóknak elsőbbsége van, lenne az egész főúton, tehát ezzel nincs gond. Egyvalamivel lenne: Vác felől a falu végénél az átkelési pont, visszafelé kerekezve pedig ugye a gumis után. Mert valahol át kell jutni a túloldalra. Ezt egy olyan lámpával lenne a legjobb megoldani, ami akkor kapcsol, állítja meg a forgalmat, amikor odaér a biciklis, és megnyomja a gombot.
Ennyi lenne a "befektetés", bár nem tudom ezt a falunak kell e állnia egyáltalán.. |
Kálmán Nóra |
| 2008.04.26 07:18:14 |
Tisztelt fórumozók!
Talán nem kellene megvárni, hogy elgázoljanak néhány, a falunkon való áthaladással az életüket kockára tevő kerekezőt...
Örülök, hogy valaki felvetette ezt témaként, talán felfigyelnek rá a képviselők és napirendre tűzését javasolják ennek a témának.
Emlékezetem szerint a testületi üléseken erről már rég nem volt szó, igaz, mostanában van miről vitatkozniuk, elég, ha valaki megtekinti a keddre meghirdetett testületi ülés meghívóját, a jelek szerint hajnalig fog tartani...( (33+ 1 napirendi pont )
Tavaly tavasszal, nyáron pedig, amikor a kerékpáros téma napirendre kerülhetett volna aktualitása miatt, köztudomású, hogy a polgármester hónapokig nem hívott össze testületi ülést.
Jó lenne, ha folytatódna ez a közös gondolkodás legalább itt a fórumon, talán okos megoldási javaslatok születnének.
Én csak arról a hajdani ötletről tudok, hogy a Verőce tábla után a kerékpárút folytatódjék a Dunamező egyik utcáján ( gondolom a Karinthy-ra gondoltak ) tovább, majd a Maros utcán tovább haladjon. Itt megállt a tudomány, mert vagy a kerékpárról leszállással az a Maros utcán haladna tovább a lelkes kerekező, vagy leszállás nélkül a Rákóczi úton, de akár így, akár úgy, előbb utóbb a kerékpárosok újra a főúton találnák magukat....
A második variáció nem tudom, hogy át lett gondolva, vagy sem. A főút járdájának két részre osztásának, vagy új sáv építésének vajon felvetődhetett-e az ötlete? Végignézte-e valaki, hogy hol lenne ez megoldható, érintene-e fákat, stb. stb. Talán nem lenne ez olyan nagy munka... Vagy bele se fogtak, várták a pályázatot? ( majd a sült galamb ?...)
Talán célszerű lenne, ha ezt magukra vállalnák néhányan, akiknek van ebben tapasztalatuk, én, mint a két kereket csak bevásárlásra használó például biztos, hogy nem tudnék érdemben hozzászólni ehhez.
Szóval, kerekezők, hajrá, hallassátok a hangotokat!
További jó fórumozást!
Kálmán Nóra |
Jochen |
| 2008.04.26 00:13:33 |
Szerintem akkor lesz bicikliút, ha legalább két biciklist halálra gázolnak majd. Egy után még nem, mert az "véletlen" lesz...ne haragudjon senki hogy ezt írom, de erre van esély.. Pedig valahol azt olvastam hogy egy csomó pénze van a falunak, ami nagyon jó, mert akkor épülhet bicikliút is! De gondolom csak így lesz. Remélem. |
Jochen |
| 2008.04.26 00:13:12 |
De meg lehet oldani legrosszabb esetben biciklisávval, nem? Felfesteni nem milliós tétel. |
Jochen |
| 2008.04.26 00:10:21 |
Szerintem akkor lesz bicikliút, ha legalább két biciklist halálra gázolnak majd. Egy után még nem, mert az "véletlen" lesz...ne haragudjon senki hogy ezt írom, de erre van esély.. Pedig valahol azt olvastam hogy egy csomó pénze van a falunak, ami nagyon jó, mert akkor épülhet bicikliút is! De gondolom csak így lesz. Remélem. |
A fórumhoz csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá.
|
|
|
|
|
Cégajánló
|
|
|
|
|
Hirdetés
|
|
Hirdetés
|
Hirdetés
|
|
Hirdetés
|
|
Hirdetés
|
|
Hirdetés
|
|
|
|