|
|
|
|
|
|
|
|
|
időjárás |
|
|
16°C |
|
|
Nappali: |
Éjszakai: |
|
|
17°C |
|
8°C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DunaWeb Szolgáltató Kft.
2600 Vác, Szüret u. 14.
Tel.: 06-27-999-090
mobil: 20-5262-634
info@dunakanyar.hu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DUNAKANYAR FÓRUM - Verőce Fórum - Miért nincs kerékpár út Verőcén? |
bea |
| 2009.04.16 13:15:54 |
Kedves V8, ismeri a 'NÉMO' nyomában (vagy Keresem NÉMO-t?) című rajzfilmet? (pixar-gyártmány - http://www.port.hu/pls/fi/films.film_page?i_film_id=52323&i_city_id=3372&i_county_id=-1
ajánlom, nagyon aranyos )
A kérdéséről ez jutott eszembe:
" Csak hogyan tovább most?"
Ebben a filmben van egy jelenet/talán a végén/: az akváriumból menekülő halak, zacskókba kötözgetve (terv szerint) kizuhannak az ablakon és belepotyognak a kikötő vizében - igen ám, de ott lebegnek a víz tetején.. nagyokat pislognak a zacskókban..
Néznek egymásra és megszólal az egyik tétován: ..ÉS MOST?
:)
lehet, hogy mi is így lebegünk?
üdv,b |
bea |
| 2009.04.16 12:53:14 |
Kedves bulatamas! (2009.04.16. 10.35)
SZUPER! :)
Tudnak erről a 'hivatalban'?
Most már csak meg kellene írni a pályázatot... :)
És persze 'nyerni' is kellene rajta!
(akkor talán jövöre mégis készülne valami?)
Esély lehet rá, mivel ha jól tudom Szobig(!)- eddig még nem kerekeztünk, de Zebegényig igen - van kerékpár út majdnem Pestről. (az eleje gy kissé bizonytalan -kell keresgélni néhol utat - de azért ki lehet tekerni)
Verőce a gyenge láncszem a 'Dunakanyarban'- pedig ez kiemelt turisztikai övezetnek mondható..
Nosza.
Tamás, ha tud valamit a folytatásról, ossza meg velünk is.
üdv, bea
:) |
V8 |
| 2009.04.16 10:58:32 |
Ezt a szelet be kéne fogni...itt a lehetőség a kerékpárútra. Csak hogyan tovább most? |
bulatamas |
| 2009.04.16 10:35:24 |
Üdv!
Egy héttel ezelőtti hír:
UNIÓS MILLIÁRDOK KERÉKPÁRÚT-ÉPÍTÉSRE:
"...Ez a hálózat bővülhet most újabb 300 kilométerrel: az ehhez szükséges mintegy 11,7 milliárd forintos európai uniós pályázati keretre a napokban megjelentek a regionális programok pályázatai. Ennek részeként pályázatot lehet benyújtani az állami és önkormányzati utak településen belüli átvezető, valamint az önkormányzati, illetve a négy- és ötszámjegyű utak külterületi szakaszaihoz kapcsolódó kerékpárutak építésére, fejlesztésére, a kerékpáros közlekedéshez szükséges forgalombiztonsági berendezések, közlekedési táblák beszerzésére, továbbá kerékpártárolók kialakítására is. A helyi önkormányzatok és társulásaik, valamint a központi költségvetési szervek és intézményeik által elnyerhető támogatás összege az egyes régiók kiírásától függően 30-300 millió Ft között változhat."
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Közép-magyarországi régióra vonatkozó pályázata az alábbi linken elérhető:
http://web.pafi.hu/_pafi/Palyazat.nsf/werverv/E185290E19D97EFFC125758F002D51B7?OpenDocument
A támogatás mértéke legfeljebb 80%, összege 30-200 millió forint.
A pályázatot május 2. és július 8. között lehet benyújtani, tehát majdnem 3 hónapunk van még.
bt |
bea |
| 2009.04.15 09:28:28 |
kedves Alien,
nem értettem félre: nagyon is jól értettem. Az előzőekben is ugyan ezt írta.
Egyet is értek vele, nincs is közöttünk másban eltérés, csak annyi, hogy az Ön által 'várt' megoldásra jelen pillanatban úgy tűnik nincs pénz, + körülményes, bonyolult, sok munka lehet az útvonal vezetése... stb.
(hasonló alternatívát, már én is felvetetettem régebben - ha olvassa a hozzászólásokat, tudhatja is)
Én csak azt javaslom, addig(!!) - amíg nem lesz rá megfelelő keret - legalább legyen egy befogadó út, ami mégis csak 'keretek közé' szorítja a kerékpárosokat! (és az autósokat is)
Nem beszélve arról a kellemetlenségekről, amiről Pálma is ír(2008.06.04)- ezt magam is átélem, gyakran , pedig van csengőm - mégyi gyakran nehezményezik a gyalogosok , ha rájuk csengetek...
Nem tudom Ön hogyan csinálja?
A közlekedési szabályok mindenkire vonatkoznak (a gyerekekre is) mégis vannak balesetek!
ÉN csak kérdeztem: mivel jobb az - ha a drágasága miatt halasztódik a kerékpárút építése(már mióta is?) -emiatt "a gyermekekre, akik sokszor bizonytalanabbul, óvatlanabbul közlekednek"- továbbra is csak a járda marad, vagy az parkoló autók (..stb) kerülgetése a forgalomban?
Hol egyik-hol másik oldalon.. maguk kényére választva..?
Szerencsére eddig még nem fordult elő baleset a faluban, de a számok törvénye szerint közeledik...(egyre több a bringás/egyre jobb bringával/)
A mostani 'szervezetlen' állapotok szerint:egyre nagyobb az esély egy bekövetkező balesetig.
(nem tudom máshogy belinkelni: Word dokumentum:[DOC]
A kerékpárosokra vonatkozó fontosabb KRESZ szabályok
Fájlformátum: Microsoft Word - HTML-változat
A KRESZ jó okkal tiltja a járdán való kerékpározást: a járda a gyalogosoké. .... Az ábrán látható szaggatott sárga felfestés az úttestet keresztező ...
plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.doc - Hasonló oldalak - de 'kerékpárosok: KRESZ' keresővel is sok találatot lehet elérni, csak legtöbbje Pdf-ben, vagy Word-ben van)
Egyébként: sárga csíkon TILOS a tartózkodás, nem hogy a parkolás.
Végül is: az egyszerűség és gyors kivitelezhetőség miatt javaslom a felfestést, mint a legolcsóbb, de mégis 'kereteket' adó megoldás ként!
Ennyi.
Csak legyen már valami.. :( |
Alien |
| 2009.04.15 00:07:51 |
Kedves Bea!
Az az érzésem félreértette előző hozzászólásomat. Senki sem állította, h a jelenlegi helyzet biztonságos. Én csak arra próbáltam utalni, hogy egy mégoly látványosan felfestett sárga csík, semmit nem old meg. Azok az autósok, -a többség- akik a KRESZ szabályait ált betartják, nem is okoznak majd problémát. Ugyanakkor azok, akik a kerékpárúton fognak parkolni, mert mondjuk beugranak a Barkácsba szögért, v a Cukiba sütiért azok a kukások, akik oda rakják majd vissza a szemeteseket, mert ott álltak meg üríteni azokat, és azok a vétlenek, akik oda húzódnak le a fentieket száguldozva kikerülő idióták elől, mind-mind potenciális veszélyforrást jelentenek majd, a kerékpárosokra, akik saját elsőbbségük tudatában kevésbé körültekintően tekernek majd a vonalon belül. Engem ez nem nagyon nyugtat meg. Hatványozottan igaz ez, a gyermekekre, akik sokszor bizonytalanabbul, óvatlanabbul közlekednek egyébként is. Mindössze arra próbáltam utalni, h a bicajos utat célszerű volna a gépjármű-forgalmi sávoktól elválasztva kiépíteni, és inkább, -sebességükből és geometriájukból adódóan hasonlóbb- gyalogos forgalommal egyesített sávot kialakítani, ha már külön utat építeni nem lehet. Az megfelelő méretekkel kialakítva feltétlenül biztonságosabb a jelenlegi helyzetnél.
Ami pedig a kertből kilépőket illeti van egy jó ötletem: Nézzenek körül mielőtt kiugranak egy óvatlan bringás elé! (Legyünk már ennyire figyelmesek a másik iránt!) Akik járművel csinálják mindezt, azoknak régről jól bevált módszerük ez a forgalomba történő besorolásra...
A kerékpárosoknak pedig ugyancsak kötelező betartani a járdán közlekedés szabályait... (Amíg nincs más lehetőségük nekik sem.) |
bea |
| 2009.04.14 09:24:46 |
Kedves Alien!
Mitől biztonságosabb a mostani állapot? Már évek óta van és egyre több a kerékpáros.
A gyerekekkel vagy a járdán kerékpároznak, amik a legtöbb helyen nem túl szélesek. (Sokaknak nincs csengője, vagy nem szeretik használni - így veszélyeztetik a járdán járókat és a kapun kilépőket A kerítések sok helyen zártak, nem látni a közeledő kerekezőt. Aki még ráadásul gyors is lehet..)
Ha nem a járdán tekernek: akkor csellengenek kijelöletlenül az úttest egyik, vagy másik oldalán - akár mindkét oldalon egyszerre - kerülgetve a parkoló autókat-kiszámíthatatlanul.
Ha jelenleg nincs pénz, vagy kevés pénz van, akkor még mindig a legbiztonságosabb egy kijelölt (sárgával!!)felfestett leválasztósáv.
Több vidéki városban ilyen megoldás van. Nincs vele probléma (pl:Szeged)
Ez biztonságosabb a kerekezőknek és az autósoknak is.
A kijelölt sávban kell menniük/különben bünti: a tekerőnek és az autósnak is/- nem itt-ott-amott, ahol éppen most tetszik, és teszik is.
Szerintem készüljön egy ilyen átmeneti út vonal vezetés, mint tervezni a drágább /esetleg biztonságosabb/ de ezért 'nincsmostpénzrá' megoldás és minden marad a régiben..
:( |
Alien |
| 2009.04.09 21:31:38 |
Tisztelt Fórumozók!
Valószínűleg most sokan lehülyéznek majd, de szerintem a kerékpárutak nyomvonalának vezetésénél elsődleges szempontnak kell(ene) lennie a minél teljesebb fizikai szétválasztásnak. (Bár nem vagyok tisztában a vonatkozó szabályozással, de gondolom ez tervezési szempontként is igencsak fontos.) Pesten is így épültek meg a kerékpárutak, Még az Andrássy úton is -a szerintem igencsak balesetveszélyes- Demszky-gombákkal választották el egymástól a sávokat. Én nem bíznék meg bicillisként az autósokban, -akárcsak autósként a kerékpárosokban- h adott esetben nem hágnák át minden lelkiismereti aggály nélkül -parkolás, áru pakolás, kukáskocsi, veszélyhelyzet elhárítása megállás helyett manőverrel, stb...) a dupla terelővonalat. Ez egy arra közlekedő kerékpárost semmitől sem véd. A gyermekekben pedig hamis biztonság-tudatot ébreszthetne, h ők most kerékpárúton vannak, és ez sem a balesetmentességet segíti elő. Ugyanakkor bármerre is menne a nyomvonal, muszáj volna átkelni a főút másik oldalára. Mindezekből következne, h inkább egy megfelelő geometriájú egyesített gyalogos-kerékpáros sávot kellene kialakítani (olyan hatalmas gyalogos forgalom azért nincs az Árpád úton) megfelelő kijelölt átkelőhellyel, esetleg egy külön kerékpárutat a Duna medrében, v a vasút mentén, mint egy kétes biztonságú, és a magyar morál miatt folytonos szitkozódásra, balesetveszélyre okot adó felfestett kerékpársávra. Persze kétségtelen, h ez a drágább megoldás. Egyébként a nyomvonalvezetésre kiváló példa Nagymaros, ahol mindössze 1 valamire való kereszteződés nehezíti a kerékpárosok forgalmát. Azok a bringások pedig, akik eddig sem használták a bicajos utat, azok eztán sem fogják.
Itt jegyzem meg, h pár napja láttam a helyi járőrt kerékpárost megbüntetni a Kismaros-Nagymaros közötti főúton. Teljesen egyetértek az intézkedéssel. Van kerékpárút, tessék azon tekerni, a főúton tilos. Az ő érdekükben.
Üdvözlettel: Alien. |
bea |
| 2009.04.09 19:07:23 |
Üdvözletem Mindenkinek!
A 'hiányzó' kerékpárút nekünk is szívünk csücske! ;)
A járdán való tekerés veszélyes a gyalogosok között, a kertekből kilépőkre is..
Újra sokat gondolkozok rajta. Most,hogy beindul a 'szezonja' még fontosabbá válik.
Ma már azt gondolom, a falu belseje felé terelés (azt hiszem ezt olvastam a 'rendezési' tervben is) nem igazán kivitelezhető - még tiltással sem - mert mindig lesznek olyanok akik 'egyenesen' akarnak haladni.(Pesten még a kerékpárúttal párhuzamosan is vannak tekerők, akik a forgalmas főutat választják)
Ez mindig veszélyforrás marad, főként úgy hogy a falu két végénél(de leginkább a Vác felőlinél) rágyorsítanak az autók.
Szerintem legolcsóbb és leggyorsabban kivitelezhetőbb a főút kárára felfesteni egy a minimális szélességű dupla kerékpársávot 'sárga' csíkokkal(belül dupla)+ táblákkal. Ez lassítaná a autóforgalmat is.
Vác felől nézve a jobb oldalon kivitelezhető lenne.Így is leginkább ebben a sávban tekernek.(már aki nem a járdán akar kerekezni)
Ezen a nyomvonalon egy helyen fogyna csak el: a Géza-szobornál. (ott meglehet állni pihenni, szökőkutat nézni, fagyizni, vizet venni.. nekem hiányzik onnan egy árnyékot adó fa. lsd.: Nagymaroson )
Egy leágazást: Magyarkút-i iránnyal, + a falu látványosságai felé /inform.táblákkal/ lehetne csatlakoztatni később is.
:) |
dr demeny |
| 2009.04.07 07:24:34 |
Érdekes kérdés! Vannak tervek és a kivitelezés tényleg annak megfelelően történt? Én sajnos nem tudom a pontos választ, de azt igen, hogy valóban igazság, hogy a célok megjelölése után tervezni kell. Pénzügyi és műszaki vonalon egyaránt. Én az elmúlt 7 év alatt csak hirtelen döntéseket látok, terveket nem. Az igazsághoz tartozik, hogy nyomokban (talán a települési költségvetés jelenlegi állapota miatt) látható ilyen törekvés. |
A fórumhoz csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá.
|
|
|
|
|
Cégajánló
|
|
|
|
|
Hirdetés
|
|
Hirdetés
|
Hirdetés
|
|
Hirdetés
|
|
Hirdetés
|
|
Hirdetés
|
|
|
|