|
|
|
|
|
|
|
|
|
időjárás |
|
|
16°C |
|
|
Nappali: |
Éjszakai: |
|
|
17°C |
|
8°C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DunaWeb Szolgáltató Kft.
2600 Vác, Szüret u. 14.
Tel.: 06-27-999-090
mobil: 20-5262-634
info@dunakanyar.hu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DUNAKANYAR FÓRUM - Rád Fórum - Repülőtér Rádon ? |
rosseb |
| 2011.05.28 20:50:59 |
Csütörtökön rendkívüli ülésen, határozott a képviselő-testület az ügyben. Egyhangú szavazással döntöttek arról, hogy nem épülhet repülőtér Rádon. Köszönjük nekik. Továbbra is élvezik bizalmunkat! |
skrisz72 |
| 2011.05.27 10:05:14 |
Ez igazán remek! :((( 20 évig éltem Kispesten a légifolyosóban. Édesanyám most költözött ide Ferihegy I. mellől. Azért jöttünk ide, mert itt csend és tiszta levegő van. Elsősorban a gyermekvállalás miatt választottuk ezt a régiót. Szerettem volna, ha nyugodt és egészséges körülmények között nőhetne fel a kislányom. Nagyon nem örülök ennek a beruházásnak. |
rosseb |
| 2011.05.24 20:49:48 |
Beszámoló a 2011. május 19-i képviselő testületi ülésen elhangzottakról
A képviselő testületi ülés napirend előtti felszólalásokkal kezdődött. Az első felszólaló Gergely Sándor volt, aki a rádi kanyartól keletre fekvő földek megvásárlásáról és az ott tervezett tevékenységről beszélt.
Az említett területen fekszik egy, az Önkormányzat tulajdonában lévő kb. 2,5 hektáros terület, amelyből Gergely Úr idén januárban kb. fél hektárt megvásárolt. Ezen felül további vásárlásokat is lebonyolított, így most a fenti területen bizonytalan mennyiségű földdel bír.
Gergely Úr elmondta, hogy mint váci kábeltévé-szolgáltató fel van arra készülve, hogy a multicégek terjeszkedése miatt 1-2 éven belül ezt a tevékenységét fel kell számolnia, és újat kell kezdenie. Célcsoportja a gazdagok lennének, nekik szeretne a fenti területen egy sportrepülőteret létesíteni, itt – ahogy „kedvesen” fogalmazott – a világ végén. A sportrepülőtér mellett a domboldalon két passzívházat is építene. Az nem derült ki, hogy ezek egyfajta lakóparkként lennének-e eladva vagy csak bérelhető ingatlanok lennének. Az egész beszámolóra jellemző volt egyébként, hogy konkrétumok, számok nem hangzottak el.
A sportrepülőtér helyének megválasztását azzal indokolta, hogy a budapesti Liszt Ferenc (Ferihegyi) repülőtér miatt légtérkorlátozás van a városhoz közelebbi területek felett. Az általa bemutatott ábra szerint kb. a kanyarban induló földút felett húzódik a légtér azon vonala, amelytől délre (Vácduka felé) max. 2000 m magasságig emelkedhetnek a repülőgépek, ettől a vonaltól északra (Rád felé) túlléphetik ezt a magasságot. Az ábra szerint azonban a légtérkorlátozás a Duna felett is érvényes, így a 2000 m határ a Váctól keletre és a földúttól északra lenne átléphető – ez a falu feletti légtér.
Gergely Úr elmondta azt is, hogy a területet északnyugati széljárása alkalmassá teszi a reptéri üzemre. A felszállópálya a földúttal párhuzamosan, a kanyartól nem messze lenne.
Végezetül elmondta, hogy jogosan merülhet fel a kérdés, miért lesz jó a községnek ez a beruházás. Erre – mint mondta – nem tud válaszolni, nem tudja, miért lesz ez jó Rádnak.
Az első felszólaló Illés János képviselő Úr volt, aki sérelmezte, hogy amikor a földvásárlásról tárgyaltak, Gergely Sándor a területre lovardát és max. 1 db repülőgéphangárt akart építeni. Ez azért is sérelmes, mert a területre az önkormányzat halastavat akar építeni a rendezési terv szerint. Egy halastó és a lovarda nem zárja ki egymást, de egy repülőtér mellett nem lehet nyugodtan horgászni, teljesen más céloknak és igényeknek felelnek meg. Illés János képviselő Úr ezért is, ill. a várható környezeti hatások miatt is ellenezte a reptér megvalósítását.
Gergely Sándor válaszában elmondta, hogy nem tartja elképzelhetetlennek a lovarda megépítését sem, de a lányának már két helyen is van lovardája, nem biztos, hogy itt is lesz egy.
Ezután Tiszolczy képviselő Úr emelkedett szólásra, aki szintén a hang- és zajszennyezés miatt tett kifogást és támadta a beruházást tervét.
Kerekes Zoltán, mint vendég elmondta, hogy Dunakeszin kb. 2 km-re, dolgozik a reptértől és óriási zajterhelést kénytelenek elviselni nap, mint nap, ezért ellenzi a tervet.
Fentiek alapján a következő problémák merülnek fel:
- amennyiben Gergely Úr nem a valós szándékainak megfelelően nyilatkozott az önkormányzati földterület vételekor, akkor megtévesztette a testületet, akik a rendezési tervet és Gergely Úr állítólagos terveit is figyelembe véve döntöttek a terület értékesítéséről. Lehet, hogy Gergely Úr eljárása még éppen legális, de morálisan biztosan elfogadhatatlan és elítélendő.
- mivel a repülőgépek felszállása mindig széllel szemben kell, hogy történjék, ezért a kereszttől nem messze ÉNY-i irányba felszálló gépek nagy valószínűséggel berepülnek a község fölé, mivel délre és nyugatra nem tudnak 2000 m fölé emelkedni. Ebben az esetben a település területe felett kell számolni a felszálláskor teljes teljesítménnyel működő repülőgépmotorok zajával és légszennyezésével is.
- mivel a repülőtéren üzemanyagot is kell tárolni, felmerül annak a veszélye, hogy bármilyen hiba, emberi mulasztás, baleset következtében üzemanyag (repülőbenzin) kerül az amúgy lápos, mocsaras talajba és azon keresztül a tervezett reptér határán folyó patakba, így közvetve a Dunába is.
- Gergely Sándor a tervezett beruházással kapcsolatban elmondta, hogy nem tudja, miért lesz ez jó Rád községnek. Ez azt jelenti, hogy nem számít arra, hogy ott munkaerőt vesz fel (mint elmondta, jelenlegi munkatársaival gondolkoznak egy menekülő-útvonalon arra az időre, amikor a kábeltévé-üzlet ellehetetlenül), nem számít iparűzési adó befizetésére, nem számít arra sem, hogy az idelátogató „gazdagok” majd Rádon isznak meg legalább egy pohár sört. Ezzel szemben biztosnak tűnik a zajterhelés és a környezetszennyezés növekedése, a megnövekedett autóforgalom miatti környezetterhelés és az élővilág (a mezei-lápi állat- és növényvilág) pusztítása.
- gondolni kell továbbá arra is, hogy a reptéri forgalom által megjelenő problémák nem csak Rád községet fogják érinteni. Érinteni fogja 1) Csekét is, ahol vannak állandó lakosok, akik a hely elszigetelt, csendes és nyugalmas jellege miatt költöztek oda; 2) azt a Csekét, ahol aktív mezőgazdasági, állattenyésztési tevékenység folyik. Sokan az ott, eddig teljesen tiszta, szennyezetlen környezetben megtermelt tejet fogyasztják falunkban is, így kérdéses lesz a fogyasztók bizalma egy reptér mellett megfejt tehén tejét illetően; 3) a vácdukaiakat is, akik teljesen passzív, szenvedő alanyai lennének a területen zajló beruházásnak, hiszen náluk sem adó, sem helyi fogyasztás formájában nem fog az itteni tevékenység jelentkezni.
- nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a lehetőséget sem, hogy a beruházás csődbe megy. Ebben az esetben az építkezések, környezetkárosító talajmunkák elvégzése után derül ki, hogy a terv tarthatatlan, nincs fizetőképes kereslet. Erre reális esély van, hiszen pl. az M3 autópálya mellett, Hatvan közelében most építenek egy pilóta-lakóparkot, ami szintén nincs annyira messze Budapesttől, hogy ne lehetne sikeres, s ez a projekt már előbbre tart (www. privatairport4u.com). Az ilyen jellegű fizetőképes kereslet viszont nem akkora ma Magyarországon, hogy két hasonló beruházás egymástól 60 km-re sikeres lehessen. Az egyszer elpusztított növény- és állatvilágot azonban nem lehet már visszahozni, akkor sem, ha a projekt időközben csődbe ment.
- a beszámoló során semmilyen pontos, konkrét adat nem hangzott el, sem a várható vendégszám, sem a napi repülések száma, sem azok jellege (erre Tiszolczy képviselő úr kérdezett rá), sem a passzívházak funkciója, stb. Ezért úgy tűnik, hogy a beruházás vagy minden előzetes tervezés, számítás, kalkuláció nélkül kezdődött el, vagy – mert az előbbi valószínűtlen – Gergely Sándor ismét nem fejtette ki a teljes igazságot.
Összefoglalva megállapítható, hogy egy, a község számára bizonytalan beruházást terveznek a község közigazgatási határain belül, mert sem a projektről, sem annak környezeti hatásairól nem tudni semmit, a projekt vezetője nem tud a község részére semmi pozitívat sem ígérni; ugyanakkor biztos a repülésből eredő zaj- és környezeti ártalom, a vendégforgalom miatt megnövekedett környezetszennyezés és az egyedülálló élővilág pusztítása. Fentiek miatt megalapozottak azok a vélemények, hogy a tervezett repülőtér és az ahhoz kapcsolódó egyéb beruházások Rád község határában ne legyenek megvalósítva.
-MP- |
A fórumhoz csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá.
|
|
|
|
|
Cégajánló
|
|
|
|
|
Hirdetés
|
|
Hirdetés
|
Hirdetés
|
|
Hirdetés
|
|
Hirdetés
|
|
Hirdetés
|
|
|
|